Post by Sophie Ashworth on Mar 21, 2011 9:03:23 GMT -5
KÆLENAVN: Cleric, Fie, Askepot (nedladende)
KØN: Kvinde/Pige
ALDER: 17 år
FØDSELSDATO: 15/04-39
CIVILSTATUS: Single
RELIGIØS OVERBEVISNING: Fritænkning og moderjord, og hun tror på, at alt organisk og alt, som har en forbindelse til elementerne, har en sjæl (selv gamle bøger).
GRUPPE: Clerics
POSITION:
[/ul]
- HØJDE: 157 cm
- VÆGT: 54 kg
UDSEENDET:
Fie er ikke særlig høj, men det gør hende ikke mindre feminin, selvom hun ikke har så store former endnu. Hun er spinkel bygget med lange ben og virker ikke særlig stærk i det, hendes knogler er dog kraftige, så de brækker ikke særlig let. Hun har en let lyserød hud og er meget følsom over for solens stråler, men som virker blød og er uden enlige ar.. Hun har rødt hår, men det er ikke naturligt, da hun til tider farver det, så nogen dage er det kraftigere i farven, som det er andre dage. Hendes hår krøller let og går hende til midt på ryggen og er klippet i etager med pandehår. Hendes øjenfarve er svær at beskrive, men en blanding mellem grå og grøn, og så fortæller de altid, hvad hun føler (så kig hende dybt i øjne, hvis I vil have et ærligt svar).
Fie har en meget forvirret tøjstil, den ene dag er hun klædt i prangende farver, mens hun den anden dag kan være klædt i sort, og så har hun altid flade sko på, som ikke har ens farver.
- Opførsel og personlighed:
Når man tilfældigt møder Fie skulle man ikke tro, at hun var særlig fokuseret, da hun oftest altid render med næsen nede i en bog og har musik i ørerne (kan dog godt møde hende uden en). Dog skal hun være til stede eller ordne noget, så vil man hurtigt opdage, at hun kan være meget fokuseret og koncentreret om det, som hun laver. Specielt, hvis hun skal redde liv, fordi der må man ikke lave fejl, fordi det kan koste et liv.
Hun er venlig og smilende, dog til tider tilbage holdende, da hun ikke er den største selskabspapegøje, men er der nogen, som har brug for hjælp, så er hun gerne en af de første, som træder til. Hun er ret nysgerrig, men skjuler det meget godt. Hun er et meget tålmodigt menneske, og er meget svær at bringe ud af fatning, også fordi hun ved, at hun ikke må bringes ud af fatning, hvis hun skal redde liv. Og er der nogen, som er såret, tænker hun ikke rigtig over sine omgivelser, selvom folk skyder efter hinanden.
Hun tror på, at der er noget godt i alle mennesker, selv dem, som kontrollere staten. Og hun har meget svært ved at lyve, hun er hvert fald dårlig til at skjule det. Og så tror hun på at alt har en sjæl, som er lavet af organiske materialer eller af de fire grundelementer (ild, vand, jord, luft). Så det er en ting, som hun tænker meget over, og hvis folk bare hensynsløst ødelægger naturen bliver hun let meget sur.
Elsker:
Fie elsker at læse i bøger i alle genre, og man vil næsten altid kunne se hende med en bog om et eller andet, eller hvis der er noget at læse, så prøver hun gerne at se på det, hvilket også er hendes nysgerrighed, der spiller ind (så hold jeres hemmelige dokumenter tæt til jer). Hun holder faktisk af duften af gamle bøger, da det betyder gammel viden, hvilket hun elsker at læse om.
Hun holder meget af musik, specielt klassisk og stille og roligt musik, også fordi det får hendes koncentration til at virke bedre.
Og så holder hun umådelig meget af hendes frihed og skolen.
Hader:
Fie bryder sig ikke rigtig om højt og støjende musik, da det virker til at distrahere hendes tanker.
Hun hader også papirarbejdet, hvilket også indebærer stile og lektier, selvom det skal gøres, så hun vil gøre alt, hvad hun kan for at slippe for at lave det.
Og så er hun typen, som ikke kan klare arrogante typer og dem, som tror, at de ved det hele (eller kan det hele), fordi det gør de nemlig ikke, selvom hun gerne indrømmer, at hun ikke ved særlig meget.
Og så kan hun ikke lide at spise kød, fisk eller æg, så hun er vegetar. - Vaner:
* hun har også til vane, at skrive nogle af sine notater på latinsk, så andre ikke rigtig kan læse dem.
* hun er vegetar.
[/li][li]Svagheder og Styrker:
- er fysisk ikke særlig stærk.
- kan ikke rigtig forsvare sig selv.
- gamle bøger eller læge bøger, de kan tage hendes opmærksomhed fuldstændig, men hun er til at komme i kontakt med.
- en meget dårlig løgner.
+ hun kender kroppens forskellige punkter, så hun faktisk gøre folk lamme (kan dog også hjælpe folk med smerter i forskellige led).
+ hun er også meget dygtig massør.
+ hun er hurtig og øvet i første hjælp, men også det lidt mere avanceret.
+ har en fin størrelse, da hun kan smutte ubemærket ind mellem folk.
+ er smidig og enlig hurtig, hvilket gør, at hun kan smutte mellem fingrene på fjenden.
+ har et kontrolleret temperament.
[/li][li]Talenter: Lægekyndig - er god til at læse - kan latinsk (Fie kan, ikke mig) - kan være meget fokuseret og koncentreret
[/li][/ul]
Far: Ukendt, Fie ved dog, hvem han er.
Mor: Katharina Ashworth (fritænker)
Andet familie: Ukendt
HISTORIEN:
Katharina:
Katharina levede sammen med hendes hjernevasket forældre, troede hun. De blev en dag bekendt gjort, at de var friænker, nogen/noget måtte have afsløret dem, så en dag kom staten og hentede dem alle tre. Katharina var omkring 13 år, og hun forstod det faktisk ikke helt. Det var først, da hun sad i et fængsel for unge, at tingene langsomt begyndte at gå op for hende, men der var jo intet, som hun kunne gøre nu.
En nat blev Katharina opsøgt af nogle mennesker, som befriede hende fra fængslet. De tog hende med tilbage til en skole, hvor de kaldte sig Free Runners, også kendte, som firtænkere. Og her kunne Katharina få en nærmer indsigt i, hvad hendes forældre var blevet beskyldt for at være.
Katharina blev en succefuld Free Runner (acrobat) og hjalp med mange mission, dog en dag måtte hun stoppe med missionerne, hun var blevet gravid. Rygterne løb om, at det være den for nylige aftrådte Saint (leder), som skulle være far til barnet, men ingen vidste det med sikkerhed, fordi Katharina forholdte stille omkring den sag.
Sophie:
Fie blev født, som fritænker, hvilket har haft en stor indflydelse på hende. Hun var et sted glad for, at hendes mor var en fritænker, og så var hun dog alligevel ikke glad i den sidste ende. Dengang hun var omkring de 8 år og lige startet med skolen, forsvandt hendes mor pludselig sporløst, ingen kunne forklare noget om det, og staten havde tilsyneladende ingen finger med i spillet, hvilket virkede underligt.
Fie fandt en dag hendes mors ting, som roligt gennemgik og sorterede. Hun fandt også en masse gamle og støvede bøger, som hun fik interesse for og begyndte at læse. Hun studerede endda langsomt latin, fordi nogle af bøgerne var på latin. Og hun fandt sproget meget fascinerende. Hun var en meget dygtig elev.
En dag, da Fie (13 år) kom tilbage på sit værelse, fandt hun et brev på hendes seng, hvorpå der stod hendes fulde navn. Hun smed alt, hvad hun havde i hænderne og satte sig på sengen, mens hun åbnede brevet langsomt og begyndte at læse;
Kære Sophie,
Jeg håber, at du har det godt, og at de andre behandler dig ordentlig. Jeg håber, du er glad og har fundet interessen for min gamle bøger, selvom de fleste er på latinsk. Det er meget interessant sprog, som oftest ikke bliver talt, eller er blevet glemt af mange gennem tiderne. Jeg ved godt, at jeg skylder dig en forklaring på min forsvinden, men jeg kan ikke rigtig give dig nogen, fordi det bare vil bringe dig i en endnu større fare, end den du allerede er i. Men der er da nogle ting, som jeg kan forklare for dig. Jeg har ikke meget tid, og fik lov til at gøre denne ene ting, nemlig at skrive brevet og aflevere det til dig uden at blive set, hvad der sker med mig derefter, det ved jeg ikke.
Ashworth familien har været mere end bare trofast mod staten, de har hjulpet staten med at indsamle Free Runners, hvilket er grunden til, at mine forældre blev afslørede. Mine forældre, din mormor og morfar, tog dog den anden vej og fulgte nemlig ikke staten og blev fritænkere i al’ hemmelighed.
Jeg ville enlig fortælle dig om din far, men det eneste, som jeg kan fortælle, er, at din far er død, men han var en modig mand. Han var en Free Runner, som arbejdede inde for statens mure, men han blev opdaget. Og …
Fie krøllede brevet sammen i frustation og tristhed, hvorefter hun brændte det, selvom det var det eneste bevis på, at hendes mor var i live. Hun valgte, at hun ikke ville fortælle det til nogen, så hun var den eneste der kendte til brevet. Hun begyndte langsomt at glemme det igen, hendes hverdag, som Free Runner, tog igen langsomt over.
[/ul]
* 5+2 = 7
[/ul]